top of page

הדפסת חצי גיליון

עודכן: 26 באוק׳ 2023

גיליונות וחצי גיליונות הן הדרך והשפה שבה בתי דפוס מגדירים את גודל הנייר לביצוע עבודת ההדפסה. מרבית עבודות הדפוס, עושים שימוש בגודל מלא או חצי גודל של תקן דף סטנדרטי, בכדי ליצור אחידות והבנה של גודל התוצר הצפוי.

השפה המקובלת בישראל להגדרת גודל דפים, מבוססת על התקן ISO המגדיר את הדפים לפי אותיות ומספרים. השימוש השכיח ביותר הוא בדפים תחת האות A ולצידם מספרים המייצגים את גודלם.

סדרת A של גיליונות

הסדרה השכיחה ביותר, כוללת כ-7 סוגי גיליונות, כאשר העיקריים והשכיחים ביותר לשימוש הם 4A (נייר מדפסת), 3A (כפול מגודל של נייר 4Aו) וגודל של 5A שהוא מחצית מגודל 4A.

כאשר מדברים על הדפסת חצי גיליון, מתייחסים ביחס לאחד מסוגי גדלי הגיליונות המלאים. בשפת הדפוס גיליון מלא בדרך כלל מתייחס לנייר בגודל 29.7X21 ס"מ (גודל 4A).

מונח נוסף בשימוש אם כי מעט פחות שכיח בתחום הוא רבע גיליון (Quarter Sheet), והוא רבע מגודל הנייר בגיליון השלם.

בחירת גודל גיליון להדפסה

ישנם מוצרי הדפסה שנהוג להדפיסם בגודל קבוע שכן כך הם משתלבים בחלקים אחרים משלימים להם. למשל, דפי 4A משתלבים עם ניילוניות אחסון, קלסרים, הגשת עבודות, למשל, דפי 5A המשמשים לרוב לפלאיירים, מכיוון שהם נוחים להכנסה לתיבות דואר או להנחה מתחת למגבים של רכבים.

מחברות, כרטיסי ביקור, ספרים הם מוצרים נוספים שבמרבית הפעמים נהוג להשתמש בגדלים מקובלים וקבועים בקרב קהלי היעד.

כיצד נקבע המחיר של הדפסת חצי גיליון?

מחיר הדפסה נקבע לפי גודל הדף (גיליון או חצי גיליון מהגודל הסטנדרטי של הדף), סוג הדף (עובי), איכות (שכבה ועומק ההדפסה) וצבע ההדפסה (צבעוני, שחור).

בנוסף, גם לכמות ההדפסה יש השפעה על המחיר. ככל שהכמות המבוקשת גבוהה יותר המחיר יהיה נמוך יותר.

יתרונות בשימוש הדפסת חצי גיליון

* כלכלי יותר - חסכון בנייר ובהוצאות הדפסה.

* נוח ליצירה - ועיצוב- תבניות דפים מאורגנות יותר.

* נוח להדפסה - ועיבוד- גודל קטן יותר של דפים.

* ידידותי לסביבה

הבחירה בהדפסת חצי גיליון, או גיליון שלם, נגזרת כמובן מצרכיו של הלקוח והשימוש הצפוי להיעשות במוצר המודפס. אם זאת, כחלק מחיסכון כלכלי וחיסכון סביבתי מומלץ לבחון תחילה התאמה של גודל חצי גיליון לעבודה המבוקשת.

בדפוס אילן, תוכלו לקבל ייעוץ אמיתי מבוסס על ניסיון, להתאמה של גודל ההדפסה לגודל המוצר, כך שתוכלו לקבל החלטה מושכלת.

28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

בתי דפוס באשדוד

לפני כשלושה עשורים כשהאינטרנט והאי מייל נכנסו לחיינו, היו שטענו וניבאו כי הדפוס צפוי להיעלם. והנה, עשורים אחרי, הדפוס לא רק שלא נעלם, אלא גם מתפתח, מתקדם ומציע אפשרויות הדפסה חדשה לצד האפשרויות המוכרו

הדפסת קלפי משחק בעיצוב אישי

קלפים משמשים לצרכים רבים כאשר השימושים המוכרים ביותר הם: קלפים למשחקים בטווח גילאים צעיר ועד מבוגר, קלפים לצורכי טיפול רגשי קלפים למטרות ידע וחינוך. ניתן לרכוש קלפים למטרות הללו בכל חנות ספרים, משחקים

הדפסת ספרי מחזור

העידן הדיגיטלי הביא עמו נוחות וקלות יחסית של הכנת ספרי מחזור, זאת בשונה משנים קודמות שבהם ההכנה וההדפסה הייתה מאד מורכבת. הנוחות שביצירה והדפסה, הובילה לכך שספרי מחזור כבר אינם נעשים רק לקראת סיום התי

bottom of page