top of page

הדפסת ספרי מחזור

עודכן: 26 באוק׳ 2023

העידן הדיגיטלי הביא עמו נוחות וקלות יחסית של הכנת ספרי מחזור, זאת בשונה משנים קודמות שבהם ההכנה וההדפסה הייתה מאד מורכבת.

הנוחות שביצירה והדפסה, הובילה לכך שספרי מחזור כבר אינם נעשים רק לקראת סיום התיכון אלא, גם בסיום שנה בגן, לפעמים סיום כיתה, סיום לימודי יסודי או חטיבה, סיום מחזור בצבא ועוד סיומים ושלבים שונים בחיים.

ספר המחזור הוא סימון מוחשי לציון דרך, מזכרת ממקום שהיינו בו, מזכרת מהאנשים שהיו חלק מהחיים שלנו בזמן אחר ומקור מצוין לסיפורים לילדים ולנכדים.

תכנון, עיצוב והדפסת ספרי מחזור

ישנם סגנונות רבים לאופן שבו עורכים ספרי מחזור, אך לרוב יש פורמט קבוע, הכולל:

דמות אחת או שתיים בכל עמוד משולב עם תמונה או כמה תמונות וכיתוב המתאר את האופי, תכונות או התנהגות של הדמות. פורמט זה יחסית קל ונוח שכן ניתן לעשות את עבודת ההדבקה והעריכה במחשב ולהכין את הקובץ להדפסה.

מבחינה מהירות, קלות ומחיר, מרבית ספרי המחזור נעשים על גודל דפי 4A הנכרכים יחדיו לכדי סוג של ספר-חוברת, כאשר לרוב העדפה היא לדפי כרומו נעימים למגע המקנים גם תחושה יוקרתית.

הכריכה יכולה להיות קשה או רכה, אם כי כאן אין העדפה בולטת, אך הבחירה בסוג הכריכה גם מושפעת מכמות הדפים שירכיבו את ספר המחזור.

תוספות לספרי מחזור

שילוב תוכן אישי - ישנם ספרי מחזור שבהם מעוניינים לשלב כתב יד אישי וזה מצריך קצת יותר עבודה מבחינת העיצוב והעריכה, יותר סריקה, הכנסה לתוך רקע וכדומה.

עיצוב כריכה - רבים אוהבים לשלש בכריכה את תמונת המחזור ואז כיתוב פשוט של שנת המחזור הרלוונטית.

הדפסת ספרי מחזור – על חשיבותה של איכות

בשונה מהרבה דברים אחרים, ספר מחזור הוא מוצר שכל שנה הערך שלו עולה. בשנים הראשונות לאחר סיום המחזור כמעט ולא פותחים את הספר, הזיכרונות עדיין טריים, יש קשר ונפגשים עם החברים. אולם, ככל שהשנים חולפות, הספר הופך להיות משמעותי יותר, מרגש יותר, מכיוון שהוא מזכרת מדברים שכבר נשכחו.

זו בדיוק הסיבה שהדפסת ספרי מחזור צריכה להיעשות באיכות גבוהה שתשמור על הספר לאורך שנים ארוכות. שהספר לא יתפרק, לא יצהיב ויתפורר.

בדפוס אילן מבטיחים להדפיס ספר מחזור איכותי, במראה יוקרתי שיחזיק מעמד עד לנכדים.

4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

בתי דפוס באשדוד

לפני כשלושה עשורים כשהאינטרנט והאי מייל נכנסו לחיינו, היו שטענו וניבאו כי הדפוס צפוי להיעלם. והנה, עשורים אחרי, הדפוס לא רק שלא נעלם, אלא גם מתפתח, מתקדם ומציע אפשרויות הדפסה חדשה לצד האפשרויות המוכרו

הדפסת חצי גיליון

גיליונות וחצי גיליונות הן הדרך והשפה שבה בתי דפוס מגדירים את גודל הנייר לביצוע עבודת ההדפסה. מרבית עבודות הדפוס, עושים שימוש בגודל מלא או חצי גודל של תקן דף סטנדרטי, בכדי ליצור אחידות והבנה של גודל הת

הדפסת קלפי משחק בעיצוב אישי

קלפים משמשים לצרכים רבים כאשר השימושים המוכרים ביותר הם: קלפים למשחקים בטווח גילאים צעיר ועד מבוגר, קלפים לצורכי טיפול רגשי קלפים למטרות ידע וחינוך. ניתן לרכוש קלפים למטרות הללו בכל חנות ספרים, משחקים

bottom of page